lauantai 4. kesäkuuta 2011

Örkki the aksakoira kisailee HSKH 2.6.2011 Ojanko

Örkki joutuu nyt sitten tosissaan paikkaamaan Olgaa meidän perheen aksamestarina... ja hienosti on siinä onnistunutkin tahän asti <3

Ojangossa kisailtiin helatorstaina 3 starttia ja radat selvitettiin suurinpiirtein kunnialla läpi. Tässä selityksiä ja selvittelyjä miten se oikeen menikään... ;)

Ensimmäinen rata oli hyppäri (tulos 10vp, mutta etenemä 4,12m/s!!!!) ja olen supertyytyväinen Pörden kepeille menosta, upea :) Ensimmäinen "ympyrä" menee ihan ok mutta toisessa on heti tuota "tallinnan kaarretta" joka tulee saada mahd nopeasti pois. Eli parempi ennakointi niin koirakin tietää mihin pitää mennä ;) Hieno takaaleikkaus pituudelle ja siitä putken ja hypyn kautta toiseen putkeen. Mutta sitten, mitä tekee mun käsi kesken muurin (joka siis muutenkin haasteellinen este), se laskee -> palikka tippuu :( ja seur esteen rima tulee alas mun sijoittumisen/liikkeen/käden takia. Mutta vika este on meille vaikea okseri ja se suoritetaan hienosti!
http://www.youtube.com/watch?v=FqyTyXsMaCg

Toinen rata oli agility (tulos 0/2.sija, luva) ja mä melkein jopa maltan tehdä puominkin oikein, vähän vaan hätäilin :) Aata varmistelin ja menikin hienosti samoin tässäkin kepit mitä olen pitänyt meidän epävarmuustekijänä. Yllättävän hyvin myös irtoaa keppien jälkeiselle kaarteelle ja sieltä putkeen, putken jälkeen muuri ja seur putki onkin hankalammat -> joudun viedä perille asti. Mutta sitten taas lähtee, lapasesta meinaan. Keinu on hilkku ja saa aikaan tuomarin päänpuistelut mutta ei virhettä ja lopun takaaleikkaukset on sellaiset mitä olen tottunut tekemään Olgan kanssa!! Hyvin imi eteenpäin koko loppusuoran :) ....Örkiksi jopa liian hyvin!
http://www.youtube.com/watch?v=DQAsS_rntYc

Kolmas rata oli agility (tulos hyl, mutta loistava sellainen!) ja alussa olin sata varma että en ikinä saa käännettyä Örkkiä kakkoselta kolmoselle ilman Aalla käyntiä. Ekaa kertaa tehtiin niisto(?) kisoissa ja mun olis itse pitänyt lähteä vaan reippaammin liikkeelle, muuten ihan hyvä, eikä siis mennyt Aalle ilman lupaa (...vielä tässä vaiheessa). Aan jälkeiset hypyt jarruttaa vähän liikaakin, samoin keinun. Kepit taas hyvät ja siitä putken ja renkaan kautta hypyille, mutta whaaaat se menikin Aalle! Ok, kroppa on sinne mutta liike muualle, en ajatellut tätä kohtaa vaikeaksi ;) Eli hyl, mutta sen jälkeinen elämä upeeta, hieno valinta puomille putken suun ohi ja ihan super puomin alastulo sekä vetoon lähtö putkelle.
http://www.youtube.com/watch?v=hMLJyxvsshU

Niin lähellä mutta silti niin kaukana, ehkä se sieltä vielä tulee... Minä ainakin uskon siihen!
Nyt Örkki jää kesätauolle ja katsellaan seuraavia startteja sitten syksyllä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti